dimecres, 21 de gener del 2009

Material: L'eina d'escriptura

Per prendre notes i anotar les teves observacions al teu quadern de camp és imprescindible una eina d’escriptura. Entre els ornitòlegs aficionats sempre s’ha considerat que el bolígraf Bic de color blau és el que presenta millors prestacions; jo te’l recomano. Si vols realitzar esbossos és imprescindible portar diferents dureses de llapis diferents.

Oi que penses que això és una estupidesa? mentres escrigui tant dona oi? Agafaràs el primer que trobis. Doncs pensa el mateix en els altres elements. Si tu tens uns prismàtics i una guia tens tot l’imprescindible per observar ocells amb tota la tranquil·litat del món. No et deixis intimidar pels telescopis terrestres ni els objectius de metre i mig que veuràs al amagatalls. Són elements secundaris que ajuden però tu vas perfectament equipat per iniciar-te en aquest món.

2 comentaris:

Màrius ha dit...

Hola altre cop.
Sento discrepar una mica, per a mi no hi ha res que superi un llapis -en el meu cas, un portamines. Combinat amb un bloc petit amb els fulls completament en blanc -sense trama de quadrets- Motius:

-Pots dibuixar, escriure i ratllar tot el que vulguis amb lletra petita/mitjana/gran segons et convingui.

-Important: No s'escorre la tinta si se't mulla el bloc o s'amara de suor.

-Importantíssim: No falla mai, absolutament mai; Pots dir el mateix de cap boli, de la marca que sigui?

Anècdota: Quan hi havia la cursa per anar a la lluna, els americans i els russos van trobar-se el mateix problema; els bolígrafs corrents no servien amb manca de gravetat, tots dos països van haver de solucionar-ho, com ho van fer?

Americans: Es van gastar 1,5 milions de dòlars -parlem dels anys 60! i van inventar un boli que encara ara es ven: "Paper mate" que escriu aprofitant la pressió sobre el paper.

Russos: Van pendre llapis.

No és cap llegenda urbana, és absolutament cert i històric.

El barranc de l'Argentada ha dit...

Hola Màrius,

El meu post anava en una altra direcció, t'ho explico.

L'altre dia vaig anar al Delta del Llobregat, en un amagatall hi havien unes quinze persones (ja sembla Les Rambles), cadascuna de les qual amb cates i objectius que pots fotografiar una puça a un quilòmetre.

Jo amb els meus vells prismàtics i la meva guia, era feliç però estava envoltat de milers i milers d'euros en material òptic. Però totalemnt trànquil d'anar ben equipat.Aquesta era la intenció del post.

I discrepo amb tu on hi hagi un bon Bic... Tinc quaderns a llapis que ja costa de veure que vaig escriure fa una dècada.

Per cert, el Bic es va inventar pels aviadors americans que no podien fer servir plomes estilogràfiques en vol. No sé quan els hi va costar però potser també haurien d'haver agafat el llapis. Ja veus que ve d'antic.