dilluns, 29 de desembre del 2008

Què és això d'observar ocells? M'agrada això?

És la primera pregunta i la més fàcil de contestar. Què és observar ocells? Doncs això, anar pels llocs observant els ocells i intentar identificar de quina espècie es tracta, si és mascle o femella, adult o immadur... Això és bàsicament el que fem i el que ens agrada.

Abans de gastar-te uns quants calerons pensa si realment t'agrada tant això.

Et dono un consell vés a qualsevol de les zones humides del país. T'aconsello de les gran zones (Delta de l'Ebre, Aiguamolls de l'Empordà, Delta del Llobregat... ). Fes un dels itineraris i lloga uns prismàtics, al Delta Llobregat val dos euros i amb les làmines dels amagatalls mira de veure quines aus veus. I quan tornis realitza aquest test.

TEST DE M'AGRADA / NO M'AGRADA

Tria l'opció que més s'ajusti al teu comportament

OPCIÓ A- He estat mitja hora a cada amagatall, ha estat interessant. No em faria res tornar-hi d'aquí un temps.

OPCIÓ B- He estat dues hores a cada amagatall i em feia recança marxar perquè estava convençut que em deixava alguna cosa per veure. Pel camí entre amagatall i amagatall he estat observant les aus. Tinc ganes de tornar-hi.

OPCIÓ C- Em volia quedar a dormir a l'amagatall però m'han tret els guardes, he fet dibuixos i me memoritzat el nom de totes les aus que de les làmines. No puc dormir pensant que demà no hi puc tornar.

RESULTATS

Opció A: no t'emmerdis en aquest món, no t'agrada tant. Això sí, si t'ho has passat bé repeteix uns quants cops a l'any.

Opció B: aquest és el teu món, continua llegint el blog si el consideres útil. Endinsa't en aquesta afició, t'omplirà molt.

Opció C: deixa el que estàs fent i matricula't a biologia però aquest tampoc és el teu blog.