dilluns, 2 de març del 2009

Llicó 7: Segueix un bloc local

El primer que pots fer en aquesta època d'internet és buscar un bloc d'algun aficionat proper a la teva localitat, o de la zona que habitualment aniràs a veure ocells. Parlo d'aquells blocs que descriuen les observacions fetes. Hi han blocs que sols posen les espècies molt estranyes (rareses) o que són temàtics (com el meu). No parlo d'aquests. Sinó d'aquells que posen la llista sencera d'observacions. Fes un seguiment del seu bloc i analitza la llista d'espècies que ha observat. Intenta recordar les seves característiques.

La seva llista et servirà de guia per saber que pots veure i que no. Si ell no ha vist certa espècie d'ocell. Ara que t'inicies, és difícil que la vegis tu. En aquest món s'ha de ser humil, i no et desanimis perquè sols vegis una tercera part del que ell ha vist, ja ho acabaràs veient. També amb una mica de sort pots trobar una associació propera a la teva localitat. És molt més fàcil aprendre si t'ensenyen que sol.

Jo tinc agregats alguns d'aquest blocs a la meva llista de blocs. Navegant pels que ells tenen agregats segur que en trobaràs algun proper a la teva localitat.


espaifluvialdelcongost.blogspot.com

Aquest és un exemple del tipus de bloc que busques, n'has de trobar algun semblant que t'interesi. No dic que sigui el millor, sols que és l'exemple del que t'estic anomenant. Tampoc no ignoris els altres tipus de bloc d'ornitologia en pots aprendre moltíssim.